Uw gordelband is een controlepunt bij de APK, hierop wordt tegenwoordig streng gecontroleerd. Uit tests is gebleken dat een kleine beschadiging al invloed heeft op de sterkte van uw gordel, wanneer de beschadiging 1 a 2 mm is kan dit al resulteren in een sterkte afname van uw gordelband van 30%. De gordel is een veiligheidsproduct, daarom is het belangrijk dat de band 100% in orde is om u te beschermen in het geval van een ongeluk.
Heeft u een gordel met een APK afkeur op de band? Of wilt u de kleur van gordelbanden veranderen? Dan is de service gordelbandvervanging een mooi alternatief i.p.v. een complete nieuwe gordel.
LET OP:
ALLEEN versturen met het door ons aangeleverde verzendlabel. Het benodigede label krijgt u altijd uiterlijk tussen 15.00 en 17.00 uur!
Voor België ontvangt u een mail met adres en pakbon.
De service gordelbandvervanging werkt als volgt:
- Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u van onze klantenservice een pakbon en verzendlabel
- Verstuur uw gordel(s) met het verkregen verzendlabel naar de reparatieafdeling - Dan kunnen we namelijk uw gordel volgens en dan stuurt u de gordel verzekerd op.
(vergeet de pakbon niet bij te sluiten, dit is uw unieke ordernummer met uw retourgegevens)
- Op dag van ontvangst worden uw gordel(s) voorzien van een nieuwe gordelband
- Dezelfde werkdag bieden wij uw gordels aan bij PostNL
- U ontvangt een bericht met track & trace code zodat u het pakket kunt volgen
Bestelling vanuit België: U ontvangt van ons een mail met daarin de pakbon en het adres voor verzending, de kosten voor retour zenden van uw gordel(s) zit bij de bestelling in.
Gemiddelde doorlooptijd van 2 tot 3 werkdagen, PostNL kan het drukker hebben waardoor het langer kan duren.
LET OP:
Gordels vanaf bouwjaar 1995 of ouder hebben een toeslag van EUR 20,00, dit omdat het langer en ingewikkelder is om de band te vervangen van deze oudere mechanismen.
De genoemde prijs voor 1 oprolmechanisme, wanneer uw gordel 2 oprolmechanismen heeft dan dient u het aantal te verhogen naar 2 stuks. Wanneer u 2 gordels units opstuurt zijn dit dus 4 gordels op de site.
Bij deze service demonteert u zelf uw gordels. Bij het uitbouwen moet u de accu loskoppelen. Pas nadat u de gordel(s) van ons retour heeft ontvangen en na het terugplaatsen van uw gordels dient de accu weer vastgekoppelt te worden. Dit is het advies om foutmeldingen in de boardcomputer te voorkomen.
De originele gordel automaat moet 100% mechanisch in orde zijn, de gordelband mag niet verwijderd of doorgesneden zijn.
De gordelband moet erop zitten om:
1. de kleur en de lengte te bepalen
2. de veerspanning behouden
3. het (eventueel) aanwezigde E-keurmerk label over te kunnen zetten >
er wordt geen nieuw E-label aangezet, enkel alleen het (aanwezige) originele label zetten wij over op de nieuwe band.
Informatie over het proces zelf:
Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van gecertificeerd materiaal. De gordels worden gestikt met een gecertificeerde machine, die speciaal uitgevoerd en geprogrammeerd is voor het stikken van autogordels.
N.B.
Wij matchen de kleur van gordelband aan uw originele gordelband en zoeken de best passende kleur. Echter soms kan het zijn dat er een licht kleurverschil is.
Gordelspanner(s) goed verpakken! Een mechanische gordelspanner dient op blokkering gezet te worden tijdens transport zodat de gordelspanner niet geactiveerd wordt. Zoek naar op het mechanisme naar een opvallende sticker zoals bijv. deze:
Bij elektronische gordelspanners zit er geen blokkeerstand op, deze kunt u (mits goed verpakt) zonder verdere handelingen opsturen.
Heeft u gordel een mechanisch defect? Neem gerust contact met ons op via klantenservice@gordelspecialist.nl
Kunt u de gordels zelf niet uit- en inbouwen, dan kunt u ook contact met ons opnemen.
NB.
Heel soms, gelukkig niet vaak, kan het gebeuren dat een pakket kwijt raakt (bij welke transporteur dan ook). Wij zijn dan ook niet aansprakelijk voor het kwijtraken van pakketen bij de gekozen transporteur. Het door ons verstrekte verzendlabel label van PostNL betreft een verzekerd verzendlabel voor de waarde van de bestelling. In het geval dat een pakket niet meer boven water komt kunnen wij een claim bij de transporteur aanvragen en het pakket vergoed krijgen tegen inkoopwaarde van de bestelling. Wij zullen dan uiteraard de kosten van de bestelling aan u vergoeden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het leveren van een nieuwe gordel, versturen is dus wel op eigen risco. Uiteraard is het kwijtraken van het pakket heel vervelend en zullen wij altijd proberen u een oplossing te bieden, in de vorm van een vervangende gordel. De bijkomende kosten moeten wij dan helaas wel aan u doorbelasten. In praktijk komt een "verdwenen" pakket altijd weer boven water, maar dit kan soms wel een tijd duren.